Prvá fáza líniového riadenia sa týka bratislavskej diaľnice D1, teda
medzi križovatkou Bratislava, Pečňa a budúcou križovatkou Bratislava,
východ (v súčasnosti výjazd Vajnory). Následne v druhej etape to bude na
úseku diaľnice D2 od tunela Sitina, respektíve výjazdu Mlynská dolina
po križovatku Jarovce.
Zavedením systému tzv. inteligentných, respektíve chytrých diaľnic sa má
výrazne znížiť výskyt kolón a ich rozsah, zlepšiť plynulosť dopravy a
zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky. Novým systémom sa očakáva tiež
zvýšenie kapacity cestnej siete o desať až dvadsať percent. V prípade
zhoršenia či závažných incidentov budú na značkách rozsvietené
zodpovedajúce obmedzenia, zákazy a výstrahy, v ideálnych podmienkach
budú dopravné značky zhasnuté.
Po obchvate bude zároveň možné v niektorých časových úsekoch jazdiť
rýchlosťou 130 kilometrov za hodinu, a to v čase nižších dopravných
intenzít a za priaznivých poveternostných podmienok. Počas dopravnej
špičky treba počítať s výraznejším obmedzením rýchlosti.
Systém líniového riadenia by sa mal v budúcnosti predĺžiť na diaľnici D1
až po Senec a na diaľnici D2 po budúci uzol Bratislava (v súčasnosti
Stupava). Aplikované bude tiež na stavbách obchvatu Bratislavy, teda na
diaľnici D4 od Jaroviec po Raču a na rýchlostnej ceste R7 v úseku
Bratislava, Nivy – Bratislava, juh.